無意間聽到這首歌,被她輕柔的嗓音吸引。雖說輕柔,但主歌副歌是不同唱法,產生兩種不一樣的聲音

這首歌有兩個版本,我會把另個版本放在文章下面,大家可以聽聽看唷

分割線.png

 

 

[Verse 1]
I've been trying not to think about it, I can't help it
我一直努力不去想,但我真的做不到
I know you don't wanna hear from me, but I am selfish
我知道你不想知道我的事,但我很自私
It kills me inside you can drink on Friday nights
得知你依然能在下班後狂歡,讓我彷彿像死了般難受
Not even pick up  the phone
但連我的電話都不接
It amazes me you move on so easily
看到你放下的這麼快,真的太讓我震驚
From someone that you once called home
你曾視我為「家」

[Pre-Chorus]
I wish you had enough discipline for the both of us
我希望對於我們的事,你受到足夠的懲罰
Just because I don't know how to turn off the way I feel
只因為我不知道如何拋開這種感受
I know you always fell out love so damn easily, but honestly
我知道你永遠都能快速抽離感情,但說實話
I don't think you ever had something real
我不覺得你有過認真的感情

[Chorus]
Until you met me
直到我們相遇
Drinks in New York City
在紐約小酌
Ooh, you looked so pretty
你看起來如此很美好
Think I fell in love before I even knew your birthday
我想我在知道你的生日之前,就愛上你了
Kissed you on our first date
在我們第一次約會時,吻了你
Somehow, I knew someday
不知道怎麼說,但我知道某天
This would hurt 'cause I could never let you go
我會因為無法放你走而痛苦
Oh, I'll spend my whole life
噢,我將會用盡一生
Missing a part of me, part of me
思念那曾屬於我的一部分
Oh, I'll spend my whole life
噢,我會用盡一生
Hoping your heart is free, heart is free
期望你的心永遠自由
 
[Verse 2]
I've been trying not to think of this as something tragic
我試著不要把這件事當成一齣悲劇
'Cause our two paths might cross again
因為我們的人生之路也許能在交會
Crazier things have happened
更瘋狂的事都發生過
And I realize lightning strikes just once, not twice
然而我卻想到閃電不會擊中同個地方兩次
And shooting stars are burning rocks
而且所謂流星,也不過就是燃燒的石子罷了
So I spend weeks inside, drowing in those dreams of mine
所以我沉澱幾週,陷在那些美好的夢境裡
And wondering if I'm worth your thoughts
想知道我是否值得被你放在心上

[Bridge]
Do you not dream of me?
你難道沒夢到我嗎
'Cause I have visions in my sleep
因為我夢見你
I can't ever find my peace now
我還是找不回心中的平靜
Do you wake up alone
你醒來時,是否枕邊空著呢
And feel an aching in your bones?
你有感受到深入骨頭的疼痛嗎
Or are you happy without me now?
還是我不在你身邊,你就開心了呢?
 
[Chorus]
The first time that you told me
你第一次對我說
You thought that you loved me
你認為你愛上我了
That bar in the city
在那間城市裡的酒吧
I thought you were drunk
我覺得你喝醉了
But I knew deep down that you meant it
但我知道在你心底是認真的
Wish that I had said it
如果我也說了一樣的話
I was scared to let it happen
我害怕它真的發生
But it happened and now I cannot forget it
但它還是發生了,而且我無法釋懷

Oh, I'll spend my whole life
噢,我將會用盡一生
Missing a part of me, part of me
思念那曾屬於我的一部分
Oh, I'll spend my whole life
噢,我會用盡一生
Hoping your heart is free, heart is free
期望你的心永遠自由


好歌分享

我們都曾在愛裡掙扎過,來聽聽 Selena 怎麼做 聽歌

在愛情裡,我並不屬於任何人  聽歌
 

另個版本:

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 丹丹 的頭像
    丹丹

    不龜毛處女座

    丹丹 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()